Repair Genius

TEKST EN FOTO ELS KRUIK

Fikret is de man achter Repair Genius en hij vindt het een uitdaging om allerlei reparaties aan telefoons en computers uit te voeren. Soms gaat het met een simpel telefonisch advies, maar meestal nodigt hij je uit om ’fysiek’ met het probleem bij hem langs te gaan in zijn winkel aan de Elandstraat, tegenover de AH-XL.

Fikret: “Ik ben van Turkse komaf en geboren en getogen in de Schilderswijk. Na de basisschool ging ik naar de Johan de Witt scholengroep, op de afdeling handel. We hadden daar nog oude computers en een tijdje later vond ik het leuk om familie en vrienden te helpen met installeren en zo. De school heb ik niet afgemaakt want ik ben mijn vader gaan helpen in de Boekhorststraat met PC’s.

Na een tijdje droomde ik van een eigen zaak. Ik ging werken bij Meteen Mobiel in de Elandstraat en nam de zaak na een tijdje over. Drie jaar geleden ben ik daar voor mezelf begonnen als Repair Genius. De pakketjes-afgifte en het verkopen van telefoon-onderdelen heb ik nu nog wel nodig voor de inloop van de winkel maar mijn persoonlijke liefde gaat naar het repareren uit.

Het onderzoeken van een probleem aan een telefoon of computer vind ik echt leuk. Je hebt kennis, ervaring en intuïtie nodig en je moet het probleem oplossingsgericht aanpakken. En ik doe het best goed als ik kijk naar de vele positieve reviews van klanten”.

“Ik had een tijdje geleden plotseling een niet-werkende computer. Ik vroeg aan vrienden wat het probleem en de oplossing was, maar niemand snapte er wat van. Op weg naar de AH-XL zag ik het uithangbord Repair Genius, en ondanks alle pakketjes die ik daar altijd zag liggen, stapte ik naar binnen. De eigenaar nodigde me uit om met mijn computer langs te komen. Dan zou hij wel even kijken. Het was waarschijnlijk niet zo heel moeilijk, het zou misschien 20 euro of zoiets kosten. Een dag later was ik er weer en showde hij me een goed functionerende computer… Yes!”

2 Comments

  1. Dit bedrijf dient ook als afhaalpunt van DHL koeriers.
    Heden getracht een pakketje af te halen ging niet.
    De scanner zou kapot zijn en dat was de reden waarom later op de dag zou moeten worden teruggekomen. Was een ongeorganiseerde puinhoop daar. Zullen klacht indienen bij DHL Niet aldaar laten bezorgen want je pakket is voor onbepaalde tijd uit het systeem. Ook het bedrijfsleven zit niet op dit soort bewakers van je pakketje te wachten.

  2. Hun website werkt niet. Je moet eerst een account registreren om de site te bekijken, maar zonder account gaat dat logischerwijs niet. Hoe kun je in hemelsnaam een account registreren als de site niet werkt? Emails worden nooit beantwoord. Ook moet google maps bij worden gewerkt want het is absoluut niet duidelijk met welke pakket vervoerders wordt samengewerkt. Wat is het dan, DHL, UPS, GLS, DPD, wat dan? Fikret is een hele aardige kerel, maar wat bedrijfsadmin betreft is het wel heel erg vrijblijvend.

Comments are closed.