Gemeente vraagt melding te maken bij overlast coffeeshop
In het Zeeheldenkwartier ervaren wijkbewoners geregeld overlast van (bezoekers van) coffeeshops. De gemeente vraagt nu om melding te maken van de overlast zodat ze daarop ook kunnen handhaven. “Om er iets tegen te kunnen doen, hebben wij meldingen hard nodig.”
Het Zeeheldenkwartier telt zeven coffeeshops. De gemeente zegt dat zij en de politie de situatie rond de coffeeshops goed in de gaten houden. Maar betrokkenheid van omwonenden is volgens de gemeente van groot belang om te kunnen handhaven. Door middel van meldingen kan de politie samen met de gemeente onderzoeken of er daadwerkelijk sprake is van overlast en hier adequaat op reageren.
Hoe kunt u overlast melden?
Overlast kan gemeld worden via het telefoonnummer 0900-8844. Indien gewenst kan er bij het bellen aangegeven worden dat de melding anoniem moet blijven, waardoor uw identiteit beschermd wordt. Op deze manier krijgt de politie en de gemeente alle benodigde informatie om de situatie in kaart te brengen en passende maatregelen te treffen.
Bij noodgevallen kunt u altijd direct het alarmnummer 112 bellen. Als u op de hoogte bent van criminele activiteiten, biedt Meld Misdaad Anoniem de mogelijkheid om anoniem contact op te nemen via 0800-7000.
De brief van de gemeente is huis-aan-huis in het Zeeheldenkwartier verspreid.
One comment
Comments are closed.

Misschien een late reactie gezien dat dit bericht al oud is, maar misschien kunnen jullie hier toch iets mee…..
Al meerdere keren heb ik naar aanleiding van de brief contact opgenomen met de politie vanwege overlast e.d.
De politie geeft echter aan dat zij niets van deze brief weten en het te druk hebben voor dit soort meldingen. Dus ben ik uiteindelijk maar gestopt met de politie hiermee ‘lastig te vallen’. Het zou heel fijn zijn als de gemeente nu eens echt iets aan al die coffeeshops, drugstoerisme en blowende bestuurders zou doen. Het zeehelden kwartier gaat zienderogen achteruit!